Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması Yayımlandı
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nun araştırmasına göre, Türkiye'de ortalama 3 saat 43 dakika televizyon izleniyor, bu süre 65 yaş ve üstünde 5 saat 16 dakikaya çıkıyor.
Yaş ilerledikçe televizyon izleme süresi artıyor.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu "Medyametre Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması"nı yayımladı.
Buna göre, katılımcıların sahip olduğu cihazlar içinde ilk sırayı yüzde 99 ile cep telefonu aldı.
Bunu yüzde 94,8'le televizyon, yüzde 53,9'la bilgisayar veya tablet, yüzde 14,5'le radyo, yüzde 8,4'le oyun konsolu ve yüzde 2,3'le e-kitap okuyucu izledi.
Günlük kullanım alışkanlıklarında katılımcıların yüzde 82,5'inin her gün internete bağlandığı belirlendi. Televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6 olurken, sosyal medyayı günlük olarak kullananların oranı yüzde 69,1 seviyesinde gerçekleşti.
Haftada en az bir kez televizyon izleyenlerin oranı yüzde 93,4 olarak belirlendi.
Katılımcıların günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika olurken, bu sürenin 65 yaş ve üzeri grupta 5 saat 16 dakikaya çıktığı görüldü.
En çok izlenen program türleri arasında ilk sırayı yüzde 89,3 ile haberler aldı. Bunu, yüzde 85,7 ile dizi-filmler, yüzde 64'le yarışma programları ve yüzde 45,4'le belgeseller takip etti.
kadınların yüzde 92,2'si, erkeklerin ise yüzde 79'u dizi ve film izlemeyi tercih ediyor. Dizi ve filmleri en fazla izleyen yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş oldu.
Genç yaş gruplarının, sosyal medyayı günlük ortalamanın üzerinde kullandıkları belirlendi. 15-24 yaş grubunun sosyal medyayı günlük ortalama 4 saat 5 dakika kullandığı görüldü.
Ülke ve dünya gündemine ilişkin haberleri takip etmede en çok başvurulan mecra yüzde 91,9'la televizyon oldu.
Bunu, 77,8 ile sosyal medya, yüzde 73,7 ile internet haber siteleri ve uygulamaları takip etti.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu "Medyametre Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması"nı yayımladı.
Buna göre, katılımcıların sahip olduğu cihazlar içinde ilk sırayı yüzde 99 ile cep telefonu aldı.
Bunu yüzde 94,8'le televizyon, yüzde 53,9'la bilgisayar veya tablet, yüzde 14,5'le radyo, yüzde 8,4'le oyun konsolu ve yüzde 2,3'le e-kitap okuyucu izledi.
Günlük kullanım alışkanlıklarında katılımcıların yüzde 82,5'inin her gün internete bağlandığı belirlendi. Televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6 olurken, sosyal medyayı günlük olarak kullananların oranı yüzde 69,1 seviyesinde gerçekleşti.
Haftada en az bir kez televizyon izleyenlerin oranı yüzde 93,4 olarak belirlendi.
Katılımcıların günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika olurken, bu sürenin 65 yaş ve üzeri grupta 5 saat 16 dakikaya çıktığı görüldü.
En çok izlenen program türleri arasında ilk sırayı yüzde 89,3 ile haberler aldı. Bunu, yüzde 85,7 ile dizi-filmler, yüzde 64'le yarışma programları ve yüzde 45,4'le belgeseller takip etti.
kadınların yüzde 92,2'si, erkeklerin ise yüzde 79'u dizi ve film izlemeyi tercih ediyor. Dizi ve filmleri en fazla izleyen yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş oldu.
Genç yaş gruplarının, sosyal medyayı günlük ortalamanın üzerinde kullandıkları belirlendi. 15-24 yaş grubunun sosyal medyayı günlük ortalama 4 saat 5 dakika kullandığı görüldü.
Ülke ve dünya gündemine ilişkin haberleri takip etmede en çok başvurulan mecra yüzde 91,9'la televizyon oldu.
Bunu, 77,8 ile sosyal medya, yüzde 73,7 ile internet haber siteleri ve uygulamaları takip etti.