Bakan Uraloğlu: Projelerimizle Toplamda Yıllık 519 Milyon Liralık Dev Bir Tasarruf Sağladık
Bakan Uraloğlu, "Bu projelerimizle toplamda, zamandan 456 milyon lira, akaryakıttan 63 milyon lira olmak üzere yıllık 519 milyon liralık dev bir tasarruf sağladık, Tunceli’nin büyüleyici doğasına katkı sağladık, koruma destek verdik." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Tunceli'nin Pertek ilçesindeki Singeç Köprüsü'nde düzenlenen "Karayolları Genel Müdürlüğü Projeleri Toplu Açılış Töreni"nde yaptığı konuşmada, Tunceli'nin el değmemiş doğası, Munzur ve Pülümür çaylarının hayat verdiği vadileri, Keban Baraj Gölü'nün büyüleyici maviliği ve dağlarının görkemiyle adeta bir doğa ve kültür hazinesi olduğunu söyledi.
Tarihi ve doğal zenginlikleriyle Anadolu'nun en özel köşelerinden biri olan Tunceli'nin, doğu ile batı arasında bir köprü ve kültürlerin buluşma noktası olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Her bir ilçesi, bu eşsiz coğrafyanın farklı bir yönünü gözler önüne sermektedir. Hamdolsun bugün terörün gölgesinin kalkmasıyla birlikte Tunceli, yerli ve yabancı turistlerin akınına uğrayan bir turizm cennetine dönüştü. Munzur Vadisi'nin uluslararası standartlardaki rafting parkuru, Munzur Gözeleri, Kırkmerdiven Şelaleleri'nin çağlayan suları, Keban Baraj Gölü'nün maviliği, sakinliği ve görsel ihtişamı huzur arayanları kendine çekiyor. Özetle bu doğal ve kültürel zenginlikleriyle Tunceli, her geçen gün turizmde yeni bir çığır açıyor, yerli ve yabancı ziyaretçilerin büyük beğenisini topluyor."
"Bu projeyle 60 dakikalık seyahat süresini 35 dakikaya indirdik"
Şehrin kuzey-güney aksında stratejik bir güzergah olarak modernize ettikleri Pertek-Tunceli İl Yolu'nun Tunceli'yi Pertek üzerinden Elazığ'a bağlaması açısından çok önemli bir yatırım olduğuna işaret eden Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Elazığ Feribot İskelesi Kavşağı'ndan başlayan 44,2 kilometrelik bu yolu, 7,4 kilometresi iki gidiş iki gelişli şeritli bölünmüş yol, 36,8 kilometresi tek yol standardında, tırmanma şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamayla inşa ettik. Yolu, Kovancılar-Tunceli Devlet Yolu'na köprülü kavşakla bağladık. Dalgalı ve dağlık arazi yapısına rağmen yatay ve düşey standartları yükselttik, platform genişliğini ve görüş mesafesini artırdık. Keban Baraj Gölü geçişini feribotla sağlayan bu yolumuz, Elazığ-Kovancılar-Tunceli güzergahına göre 60 kilometre daha kısa bir alternatif sunuyor. Özellikle ağır taşıt trafiğinin tercih ettiği bu güzergâhta, yerleşim yerlerinin Tunceli ve diğer illerle erişimini kolaylaştırdık, can ve mal güvenliğini artırdık. Çetin kış şartlarında 7/24 hizmet verecek bu yolla, doğa ve kültür turizmini destekleyerek bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine de katkı sağladık. Bu projeyle 60 dakikalık seyahat süresini 35 dakikaya indirdik."
Uraloğlu, açılışını gerçekleştirdikleri son proje olan Çemişgezek-Feribot İskelesi Ayrımı-Hozat-Pertek Ayrımı İl Yolu'nu da 23,7 kilometrelik sathi kaplamalı tek yol standardında bir yol inşa ettiklerini belirterek Pertek-Hozat-Çemişgezek Ayrım Kavşağı'ndan başlayan bu yolun, Çemişgezek Feribot İskelesi ayrımına kadar uzandığını anlattı.