Eğitim Dışında Kalan Çocuk Sayısı Artıyor
Yoksulluğun artmasıyla birlikte her yıl daha çok çocuk okuldan kopuyor.. Eğitim İzleme Raporu'na göre, zorunlu eğitim çağındaki yaklaşık 1,5 milyon öğrenci okula gitmiyor. Raporda, eğitim krizinin arkasındaki geçim sıkıntısı ve sosyal dışlanma gibi faktörler öne çıkıyor.
Her yıl eğitim alanındaki gelişmeleri izleyerek değerlendiren Eğitim Reformu Girişimi, “Eğitim İzleme Raporu'' yayımladı.
Rapora göre, 2024-25 eğitim-öğretim yılında, zorunlu eğitim çağında olmasına karşın eğitim dışında kalan çocuk sayısı yaklaşık 804 bin 250’ye ulaştı.
Bu sayıya açıköğretim lisesi ve mesleki eğitim merkezi öğrencileri de eklendiğinde, örgün eğitim dışında kalan çocuk sayısı 1 milyon 470 bin 694.
Okullarda kayıtlı olan çocukların ise devamsızlıklarında dikkat çekici bir artış görülüyor.
Rapora göre, devamsızlık ilkokuldan itibaren her kademede artıyor.
Ortaokul düzeyinde yüzde 23,7’ye çıkan devamsızlık, ilkokulda yüzde 13,2’ye, ortaokulda yüzde 23,7’ye yükselmiş durumda..
2024 verilerine göre Türkiye’de çocukların yüzde 39.5’i “yoksulluk veya sosyal dışlanma riski” altında.
Bu alandaki Avrupa Birliği ortalaması ise yüzde 24.2.
Yine verilere göre, günlük düzenli meyve tüketebilen öğrenci yüzde 10’da kalırken her dört çocuktan yalnızca birisi düzenli proteine ulaşabiliyor.
Raporda, çocukların örgün öğretimin dışında kalmasının başındaki etkenler ise maddi yoksunluk ve sosyoekonomik koşullar olarak değerlendirildi.
Rapora göre, 2024-25 eğitim-öğretim yılında, zorunlu eğitim çağında olmasına karşın eğitim dışında kalan çocuk sayısı yaklaşık 804 bin 250’ye ulaştı.
Bu sayıya açıköğretim lisesi ve mesleki eğitim merkezi öğrencileri de eklendiğinde, örgün eğitim dışında kalan çocuk sayısı 1 milyon 470 bin 694.
Okullarda kayıtlı olan çocukların ise devamsızlıklarında dikkat çekici bir artış görülüyor.
Rapora göre, devamsızlık ilkokuldan itibaren her kademede artıyor.
Ortaokul düzeyinde yüzde 23,7’ye çıkan devamsızlık, ilkokulda yüzde 13,2’ye, ortaokulda yüzde 23,7’ye yükselmiş durumda..
2024 verilerine göre Türkiye’de çocukların yüzde 39.5’i “yoksulluk veya sosyal dışlanma riski” altında.
Bu alandaki Avrupa Birliği ortalaması ise yüzde 24.2.
Yine verilere göre, günlük düzenli meyve tüketebilen öğrenci yüzde 10’da kalırken her dört çocuktan yalnızca birisi düzenli proteine ulaşabiliyor.
Raporda, çocukların örgün öğretimin dışında kalmasının başındaki etkenler ise maddi yoksunluk ve sosyoekonomik koşullar olarak değerlendirildi.