Trafik Sigortasında Yeni Kriterler
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu trafik güvenliğini artırmak amacıyla motorlu araç sigortalarına ilişkin yeni bir düzenlemeye imza attı. Buna göre araçlarda tam hasarlı ve ağır hasarlı tanımları değişti.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, motorlu araç sigortalarında hasar gören araca yönelik kriterlerin yeniden belirlendiğini duyurdu.
Bu kapsamda, araçlarda tam hasarlı ve ağır hasarlı tanımları değişti.
Araçlar; hasar tutarının rayiç değerini aşması ve onarım kabul etmemesi durumunda "tam hasar", rayiç değerin yüzde 60'ını aşması veya ilgili genelgede belirlenen kritik parçaların hasar görmesi halinde ise " ağır hasar" statüsünde işlem görecek.
Ayrıca "tespit işleminin 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca ruhsat alan sigorta eksperi tarafından yapılması" zorunluluğunun getirildiği de kaydedildi.
Düzenlemeyle, trafik güvenliğinin sağlanması ve hasar gören araçları satın alacak vatandaşların doğru bilgiye ulaşabilmeleri amaçlanıyor.
Bu kapsamda, araçlarda tam hasarlı ve ağır hasarlı tanımları değişti.
Araçlar; hasar tutarının rayiç değerini aşması ve onarım kabul etmemesi durumunda "tam hasar", rayiç değerin yüzde 60'ını aşması veya ilgili genelgede belirlenen kritik parçaların hasar görmesi halinde ise " ağır hasar" statüsünde işlem görecek.
Ayrıca "tespit işleminin 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca ruhsat alan sigorta eksperi tarafından yapılması" zorunluluğunun getirildiği de kaydedildi.
Düzenlemeyle, trafik güvenliğinin sağlanması ve hasar gören araçları satın alacak vatandaşların doğru bilgiye ulaşabilmeleri amaçlanıyor.