"Hane Halkı Yurt İçi Turizm" Verileri
Yurt içi turizm verilerine göre vatandaş, geçen yıl seyahatlerinde en çok tanıdıklarının evlerinde kaldı.Harcamalar ise bir önceki yıla göre yüzde 82 buçuk oranında arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu 2024 yılı dördüncü çeyrek ‘hane halkı yurt içi turizm’ verilerini açıkladı.
Vatandaşın seyahatlerde yaptığı harcamalar, önceki yıla göre yüzde 82,5 artarak 419 milyar 300 milyon 959 bin liraya yükseldi.
Bu tutarın yüzde 88,1'ini kişisel harcamalar, yüzde 11,9'unu paket tur harcamaları oluştururken Seyahat başına ortalama harcama ise 6 bin 274 lira olarak hesaplandı.
Harcamalardaki en büyük artış yüzde 31,8 ile yeme ve içmede görülürken, onu yüzde 24,3 ile ulaştırma, yüzde 16,7 ile konaklama izledi.
Artan fiyatlar seyahat nedenlerine de yansıdı. Seyahate çıkış amaçlarında yüzde 57,2 ile "yakınları ziyaret' birinci sırada yer alırken, ikinci sırada yüzde 35,3 ile "gezi, eğlence, tatil", üçüncü sırada ise yüzde 3,7 ile "sağlık" yer aldı
Konaklama ücretlerindeki yükseliş de vatandaşı tandıklarının evine yönlendirdi. Seyahate çıkanlar yüzde 67,9 ile en çok "arkadaş veya akraba evinde" kaldı. İkinci sırada yüzde 16,1 "kendi evi" yer alırken, "otel" yüzde 9,2 ile üçüncü sıraya yerleşti.
Vatandaşın seyahatlerde yaptığı harcamalar, önceki yıla göre yüzde 82,5 artarak 419 milyar 300 milyon 959 bin liraya yükseldi.
Bu tutarın yüzde 88,1'ini kişisel harcamalar, yüzde 11,9'unu paket tur harcamaları oluştururken Seyahat başına ortalama harcama ise 6 bin 274 lira olarak hesaplandı.
Harcamalardaki en büyük artış yüzde 31,8 ile yeme ve içmede görülürken, onu yüzde 24,3 ile ulaştırma, yüzde 16,7 ile konaklama izledi.
Artan fiyatlar seyahat nedenlerine de yansıdı. Seyahate çıkış amaçlarında yüzde 57,2 ile "yakınları ziyaret' birinci sırada yer alırken, ikinci sırada yüzde 35,3 ile "gezi, eğlence, tatil", üçüncü sırada ise yüzde 3,7 ile "sağlık" yer aldı
Konaklama ücretlerindeki yükseliş de vatandaşı tandıklarının evine yönlendirdi. Seyahate çıkanlar yüzde 67,9 ile en çok "arkadaş veya akraba evinde" kaldı. İkinci sırada yüzde 16,1 "kendi evi" yer alırken, "otel" yüzde 9,2 ile üçüncü sıraya yerleşti.