Tüketicilerin 2013'e Devreden Sorunları

  • 28 Aralık 2012

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, 2012'den 2013'e devreden tüketici sorunlarına dikkati çekti.. Çakar'a göre, tüketicilerin birincil sorunu bankaların haksız uygulamaları.. Bunu, vergi adaletsizliği ve yüksek enerji fiyatları takip ediyor. Açıklamanın yapıldığı saatlerde Başkent sokaklarında ulaşıma yapılması planlanan zammın protestosu vardı.


2012 yılı bitiyor, 2013 başlıyor.. Peki 2012 yılı tüketiciler için nasıl geçti..

Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, 2012 yılında tüketici sorunlarıyla ilgili kendilerine ve hakem heyetine yapılan başvuruları ile tüketicilerin en fazla hangi konulardan şikayetçi olduğunu açıkladı..

Çakar, birinci sırada bankaların haksız uygulamaları olduğunu söyledi..

"Yapılan şikayetlerde bankaların haksız uygulamaları ilk sırada.. Özellikle de tüketicilerin kullandıkları tüketici ve konut kredileri nedeniyle, dosya masrafı yeniden yapılandırma masrafı ve yıllık kart ücretlerini yargıtay kararına aykırı olarak tüketicilerden haksız yere almaya devam etmektedir."

İkinci sıradaysa vergi adaletsizliği bulunuyor..

"Dünyada en haksız vergi olarak adlandırılan dolaylı vergi kapsamındaki ÖTV KDV ÖİV ve Damga vergisi gibi dolaylı vergilerde 2013 yılı için dünya şampiyonluğumuzu şimdiden ilan etmiş olmakla birlikte adaletsiz gelir dağılımında da dünyada ilk sırada yer almanın grurunuda taşımaktayız."

Çakar'a göre, çözüm satın alma gücünün artırılmasından geçiyor..

"Gerek dolaylı vergilerin düşürülmesi, gerekse işsizliğin önlenmesi ve çalışan emekçiler ile emeklilerin ücretleri arttırılarak dar gelirli ve yoksul tüketicilerin satın alma güçleri arttırılmalıdır.."

Halkevleri de BUGÜN eylemdeydi.. Ankara Büyükşehir Belediyesi önünde bir araya gelen Halkevleri üyleri, Ankara'da ulaşıma yapılması planlanan zammı protesto etti..

"Halkevleri olarak Melih Gökçek'i buradan bir kez daha uyarıyoruz. Ulaşıma zam aklının ucundan bile geçirme.. Zam değil indirim istiyoruz."